شاهد شمال، پایگاه خبری تحلیلی گیلان

تاکنون نتوانستیم عملکردخوبی در زمینه تبلیغات گردشگری حلال در ایران و سطح جهانی داشته باشیم

چهارشنبه,۳۱م شهریور ۱۳۹۵ - اقتصادی
photo_2016-09-21_13-27-53

«غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی»، عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص ضرورت وجود برند حلال در صنعت گردشگری و هتلداری  در ایران اظهار داشت : اولین نکته ای که در این حوزه باید در نظر داشته باشیم این است که نگاه صحیحی در رابطه با ورود گردشگر خارجی به ایران وجود ندارد.

او ادامه داد: گردشگر برای تفریح می آید و اصولا در هر کشوری می بینیم که گردشگران خود را به طور کامل با قوانین و هنجارهای کشور هدف انطباق می دهند تا دچار مشکل یا  دردسری نشوند . در این میان، گردشگران مسلمان اشتیاق خاصی برای سفر به مقاصد اسلامی دارند تا بتوانند سفرهای خود را برپایه باورهای اخلاقی و دینی خود برگزارکنند. لذا ایران که به عنوان کشوری اسلامی در همه دنیا شناخته شده است مقصدی رویایی برای آنها محسوب می شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اهمیت و ضرورت رسمیت یافتن برند حلال در ایران افزود : ظرفیت های موجود در کشور باید به طور کامل به گردشگر خارجی شناسانده شود و برای این منظور ما ناچار به رسمی سازی و معرفی امکانات حلال ایران به مجامع بین المللی هستیم.

به اعتقاد جعفرزاده،  تاکنون نتوانسته ایم بازتاب خوبی در زمینه تبلیغات  گردشگری حلال در سطح جهانی داشته باشیم اما با این وجود، اعطای گواهینامه ها و درجه بندی کیفیت مراکز تفریحی و گردشگری می تواند گام موثری در این باره باشد.

عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی از توسعه برند حلال با عنوان تشریفات ضروری یاد کرده و در این مورد توضیح داد : درست است که همه خدمات صنعت گردشگری ایران با رعایت کامل موازین اخلاقی و اسلامی ارائه می شود  اما برای معرفی و ثبت این خدمات ، ضرورت استانداردسازی و رتبه بندی آن ها مطرح است و نباید این امر مهم نادیده گرفته شود.

نظرات مغایر با اصول اخلاقی و قوانین وب سایت منتشر نخواهد شد

*

کليه حقوق اين وب سايت محفوظ است.انتشار محتواي اين وب سايت به شرط درج نام و آدرس سايت بلامانع است.